Joan edukira

IKASLE NERABEEKIN MINTEGIAK SAN VIATOR (Sopuerta) eta BERRIOTXOAn (Bilbo). Proiektuaren II. fasea

abendua 2, 2021
tags:
La imagen tiene un atributo ALT vacío; su nombre de archivo es logo-dipu-1.png
laguntzailea

Urrian ordubeteko 4 mintegi eskaini genizkien Bilboko Berriotxoa ikastetxeko batxilergoko ikasleei. Azaroan bi orduko mintegiak eman dizkiegu Batxilergoko 1. eta DBH 4. eta 3. mailako ikasleei. Gaia: maskulinotasuna. Jarduera horiekin, aurreko ikasturtean hasitako proiektuaren II. faseari hasiera ematen diogu. Fase hori nerabe emakume eta gizonekin maskulinotasunari buruzko lanean oinarritzen da.

Hiru helburu nagusi genituen saio hauekin:

– Taldea otsaileko jarduerarako prestatuko duen lehen hartu-emana izatea. Bertan, emakume batek bere aitak, bera nerabea zenean, egindako sexu-abusuen testigantza kontatuko du;
– Maskulinitate-lanaren oinarriak ezartzea, bai eta lan horren garrantzia eta oinarrizko edukia ere;
– Taldea gure metodologia parte-hartzailearekin eta entzutean oinarritutakoarekin ohitzea.

Gizonok gai horietara hurbiltzeko orduan edo berdintasunaz edo genero-indarkeriaz hitz egiten digutenean gugan pizten den erru-sentimenduaz eta erresistentzia batzuez ari ginen. Argi utzi dugu gizon horretan dagoen gizakiaren eta kulturak eta gizarteak ezarri dioten jantzi maskulinoaren arteko aldea. Eta gure ikuspegia gizon on, maitekor eta lagungarri horrengan dagoela.

Horrekin batera, gizonoi gai hori lantzeak mesede egiten digu, eta gure bizitzak handitzeko eta onuratzeko balio du. Eta gure aldetik gure zailtasun maskulinoak ulertzeko jarrera bat egongo dela, eta errespetuzko laguntza bat.
Jarrera horretatik, gai deseroso samar bati aurre egiteko oztopoak eta erresistentziak leuntzen dira, oro har, gazte-gaztetatik maskulinitate kaltegarri bat onartzearen gogortasunagatik, eta maskulinitate horrek dakartzan arazoengatik: sexu-abusuak, indarkeriarekin ohitzea, emakumeengandik banantzea, emozio-mundutik nahitaez bereiztea, beldurra, etab.

Neskek segurtasun- eta konfiantza-esparru bat aurkitu zuten, eta esku-hartze arinetan agertu zen (oro har, ez kasu guztietan), kasuren batean eduki intimoarekin.

“Normaltasun” kontzeptuaz hitz egitea funtsezkoa izan zen gizon (eta emakume) gisa sozializatzeak zer esan nahi duen ulertzeko, gizon izateagatik gizartean zer dagokizun, zure gainean zer itxaropen irrazionalak dauden eta horrek guztiak azkenean pentsatzen, jarduten eta sentitzen amaitzeko modua nola markatzen duen barneratzeko. Helduen kontratuaren adibidean oinarritzen gara, pertsona “normal” bat dela suposatzen denaren eredu gisa. Helduek espero dute hori beren gain hartzea pertsona heldu bihurtzeko prozesuan, hau da, pertsona “normal” bihurtzeko prozesuan.

Era berean, gaur egun maskulinotasun-eredu horren belaunaldi-testuinguruaren eta gaur egun 40 urte baino gehiago ditugun pertsonen arteko desberdintasunei buruz hitz egiten dugu. Eta erakusten dugu funtsean, aldaketa nabariak egon arren, maskulinotasun-eredu berak jarraitzen duela, inguratzen dituen eta erlazionatzen diren helduen munduak eredu hori eraman eta helarazten baitie.

proiektuaren fase I-eko mintegi baten irudia

Erantzunak itxita daude.

%d bloggers like this: