Joan edukira

IRAKASLEEKIN MINTEGIAK Berriotxoan (Bilbo), ekaina

uztaila 3, 2021
tags:

Laguntzailea:

Ekainean maskulinotasun berriei buruzko bi mintegi eman ditugu Berriotxoan (Bilbo), bat Lehen Hezkuntzako irakasleei, eta bestea Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko irakasleei. Biak modu presentzialean eta birtualean aldi berean; izan ere, parte-hartzaileen zati bat distantzian egin zuten, eta kamera eta entzunezkoa erabiltzera behartu gintuzten.

Lehen hezkuntzan, guztira, 30 pertsona inguruk parte hartu zuten; bigarren hezkuntzan eta batxilergoan, berriz, 40 pertsona inguruk.

Ikuspegia irakasle-talde bakoitzak lan egiten duen adin-tartera egokitzen dugu, ikasleekin tratatzeko baliabideak lor ditzaten saiatuz. Parte-hartzea sustatzen dugu, jardueraren zati handi bat pertsona bakoitzak azaltzen zuen gaiari buruz duen ikuspegia partekatzeko edo erantzuteko aukera ematen zioten esku-hartzeak eginez. Erakusketa bideo eta irudi batzuetan oinarritu zen, maskulinitate tradizional patriarkala deseraikitzera zuzendutako genero-ikuspegiko lana zer den erakusten zutenak, haurtzaroan eta nerabezaroan jada erakusten dena. Gure proposamena autogogoeta pertsonala egitea izan zen, ez bakarrik profesional gisa, baizik eta gai horren eraginpean dauden pertsona gisa; izan ere, horrela, gure esku-hartzea eta mezua eraginkorragoa izango da eta argiago iritsiko da.

Gazteentzako maskulinotasunaren erreferentzia-ereduez ari gara, sozializazio-esparru eta -mekanismo desberdinez, maskulinotasun horretan “entrenatzeko” prozesuaz, kopiatu eta erreproduzitu behar den “gizon normal” baten imajinario kolektiboa asimilatzeaz, “Normaltasun” hori ez onartzearen ondorioez, hura onartzearen eta maskulinotasun hori une oro frogatu behar izatearen ondorioez, eta, une oro, era horretako ikuspegiaren gainean erakutsi behar den maskulinotasunaz. Hau da, hain zuzen ere, tailer bateko jarduera batean aurkeztu behar den eta, zailtasunak egiten ditugunean.

Lehen hezkuntza
Bigarren hezkuntza eta batxilergoa

Erantzunak itxita daude.

%d bloggers like this: